mandag, august 14, 2006

Sommerferien


En normal sommerferie har ofte visse faste punkter som gjentar seg hvert år. Først er det korpsturen. Denne er jeg aldri helt sikker på om jeg gleder meg til eller ei, men når jeg først drar, får jeg en masse morro med Pål, Andreas og resten av folket. Enkelte år er denne enten avløst av Lillehammertur med friidretten, men det skjer skjelden, siden jeg ikke har sjans til å få noen gode plasseringer der.

Så følger noen uker med sløving, jobbing eller vennegreier. Frem til jeg begynte i 8. klasse sto også en speidertur for døren, men denne tradisjonen måtte brytes siden jeg ikke hadde tid til alt.

Nå er det det hele blir spennende:
Når var det far ville ha oss med på ferie? Hvis det er sent, så er Gladmat på programmet. Ingen grunn til å ikke høre Pål, Andreas med flere (kun de to som
har vært med alle årene) spille og synge.
Men i år gikk ikke dette. Far ville ha med seg søs og meg til Mexico før den tid. En virkelig stor opplevelse var det, med pyramder, salsa, kultur, gastronomi (og drikker). Jeg normalt pleier jeg å få et stikk av hjemlengsel de siste dagene, men i år var denne lengselen liten og ubetydelig. Mellom-Amerika er en verden for meg.
Men vi mått jo hjem en gang, og da jeg ankom Sola lufthavn på torsdag kveld forrige uke, var det ikke tid til å tenke hverken TMF eller sommerkurs på meg. Dermed var to gamle, og en forholdsvis ny tradisjon brytt (Sommerkurs har jeg vært på i årevis. TMF derimot, har jeg bare vært på et år, "But, I will be back!")

Men at jeg ikke skulle noe sted den siste uken (m.m.), ga meg muligheten til å virkelig nyte slutten av ferien:
  1. Masse sene netter med forskjellige rare temaer.
  2. Gode filmer som Andreas, Pål og jeg EGENTLIG ikke burde se, siden vi anser oss av det mannlige kjønn (Love Actually, Notting Hill. Skal også se High Phidelity, men det er guttefilm. Får se hvilke filmer som kommer etter det.).
  3. Møte mennesker jeg ikke har truffet på lenge, og ta sjansen på at det ikke blir en fiasko.
  4. Lage limonade, selv om jeg aldri har prøvd før. Ble bra resultat, forresten.
  5. Kjøpe sandaler som ikke lukter så vondt etter bruk at de funker som morder av alt sosialt liv og myggfjerner.
Ja. Listen er enda lengre, jeg gleder meg til å ta fatt på den.

Billedforklaring:
Andreas og Pål har det gøy på korpstur. (høyre)
Jeg prøver å gli inn i moten i Guatemala. (høyre)
Jeg dirigerer det såkalte "Moi skulekorps". Sommerkurs ifjor. (venstre)
Fra TMF ifjor. Balle Frost står og vinker. Kjell Gunnar bare står. Ole står med ryggen vendt mot kameramann. Høyst uhøflig Ole! (venstre)

Ingen kommentarer: