onsdag, mai 24, 2006

Ingen skriftlig eksamen! Yeayhyeayh!


Denne dagen skal skrives ned som en gledens dag i 1AAB 05/06's skoleår.
Vi skulle få vite om vi kom opp i skriftlig eksamen.

Spenningen var til å ta og føle på der vi alle sammen, både 1AAA, 1AAB og 1AAC satt og ventet på dommen. 1AAA hadde allerede komt opp i engelsk, så det stod om øki eller matte. Nå har jeg tidligere nevnt at jeg liker øki, men ikke øki-eksamen. Det får være grenser.
Det første som skjedde, var at 18 i 1AAC kom opp, de siste 5(?), blant annet Johnny og Jørgen, pustet lettet ut. Vi i 1AAB satt fremdels og ventet.
"Hvordan var rekkefølgen?" spurte jeg Andreas, menhan sa at både første og siste elev på klasselista deres kom opp. Dermed var det ikke noe system som kunne hinte om hvem i min klasse som kom opp eller ikke.

"I klasse 1AAB kom...." begynte Frank Emil. Jeg satt og ventet på at mitt navn skulle leses opp, siden jeg trodde de ville velge litt hulter til bulter i klasselista, og at jeg hadde "flaks".
Men det var noen ganske andre ord som forlot marinbiolg og og exMac-guru Frank Emil:
"I klasse 1AAB kom INGEN opp!"

Jubelen stod i taket. Folk i klasse lo og jubla, til tross for IDOS' strenge beskjeder om at det måtte vi for all del ikke gjøre. Midt i det hele satt jeg og pusta lettet ut, med en liten latter. En hel uke fri. Deilig.
I forbindelse med dette kom jeg frem til å legge ut et lite bilde. All verdens vakre fyrverkeri for å feire at jeg ikke kom opp i år.
Noen (min far, f.eks.) vil si at det var synn, og at jeg mistet god erfaring. Men det tror jeg ærlig talt jeg kommer over.

Gratulerer, hele 1AAB (+ noen i 1AAC)!

Ingen kommentarer: