torsdag, juli 13, 2006

Overnattings-"fest" hos meg.




Ja, ja. Atter en dag mer av livet å glede meg over. Men nå skal jeg snakke om en natt.

Pål, Eva og Stine var over på filmkveld og snakk på tirsdags kveld og racerbilkjøring. Eva og Stine måtte hjem, men Pål fant ut han skulle tilbringe enda mer tid med sin store, bastante og litt distré øybu-venn. Så vi satte oss og snakket sammen, mens vi drev med vår felles store mani: blogging. Pål att på MSN, og snakker med blant annet Pixie (Nina Kristin). Nå ville det ha seg slik at hun sier noe som Pål ikke forstår, men som han tolker det som noe med kaffe og tur.

Da skytes det inn i Pål og meg en fantastisk tanke, en tanke som er like enkel som den er genial, og det er i seg selv fantastisk, når du tenker på hvilke to herrer som står for ideen:
Vi skulle ut på tur og en kopp varm drikke. Ikke i morgen. Nei, nei. Sånt er ikke gøy. Nei, vi gikk ut på tur en liten stund etter at ideen gjorde sin entré i våre hoder. Klokken er 2 om natta, eller mer.

Så Pål og jeg stakk av sted, fant den fjelltoppen med best utsikt, og satte oss og drakk teen vi hadde med. Jeg drikker ikke kaffe ("Don't drink coffee, I take tea my dear" som Sting sier i Englishman in New York). Der satt vi og sang, med våre klare røster (men dog så lett å merke at Pål er såpass mye mer proff på den fronten enn jeg). Tostemt, selvsagt. Vi snakker jo om Pål her.
Hvilken natt. Etter at vi hadde sittet der oppe en god stund, og teen var drukket opp. Gikk vi en tur i halvmørket og snakket. Vi var ikke i hus før klokken fire.

Det er slike netter som gleder meg og mitt lille sinn. Ikke fordi det skjer så mye. Bare fordi det er slike netter en har muligheten til å kjenne på at en lever. Og du verden hvor fantastisk livet er når du innser akkurat det.

11 kommentarer:

Arthur Bull Cowie sa...

JA! Jeg SER at det står jeg og Pål,og foruten å være uhøflig, er det direkte stygt. Skal endre det...

Pål Rake sa...

Bra skrevet cowie, nina kristin uden "e" helst trur eg..bare nevne det lizzm

Arthur Bull Cowie sa...

Allready done... :P

Arthur Bull Cowie sa...

Endra, mener jeg....

Anonym sa...

UTROLIG ka du kan skrive om her.. :P Interessant, men eg fatte ikkje at du klare å skrive så mye!

Anonym sa...

ja, du må forklara meg arthur, å så må du hjelpa meg, eg forstår ikkje. Arthur du e så flinke. Du e så løyen.

Arthur Bull Cowie sa...

Det som hjertet er fullt med, renner munnen over med. Jeg har mange tanker, og da blir det mye som skal ut... ;)

Anonym sa...

hei på du! Arthur du e så uhorvelig flinke. når du va på radio norsjø den gånge med pål hørte eg på heile tie.det e bra at du får det ud på denna siå... kjenne eg gjunne å bli glae i deg nå.komme du på vår? k e din msn?????

Arthur Bull Cowie sa...

Pål, jeg ler...

Torill sa...

"Arthur Per! Du er så usannsynlig kanonflink med denne bloggen din! Jeg bare MÅ smiske masse med deg sånn at du aldri stopper å skrive. Jeg simpelthen bare ELSKER å lese her!!!"

Ok, det ble en smule overdrivelse. Men joda! Du skriver mye festlig her.

Keep up the good work :)
Blessings

Arthur Bull Cowie sa...

Tusen takk Torill. Jo da, det minnet en smule om overdrivelse, men liker ros...

Samtidig, er dette litt hevn fordi jeg sa du ikke var flink til aa ta komplimenter? Det funker, bare saa du vet det. Blir litt smaaröd her jeg sitter. Vel, det kan ogsaa ha med at jeg er solbrendt.