fredag, oktober 20, 2006

Kunsten å velge feil.

Valg, valg, valg. Det er denne rare verden full av.
Denne helgen stod det mellom to musikalske tilstevminger for mitt stakkars sinn. Enten var det Rogalands UngdomsKorps, eller så var det Dalane Korpsfestival. Veldig bra korps med flere jevgamle kjenninger, eller divisjoner dårligere korps med masse småfolk. Jo da. Valget er lett. Selv om vi får spille med Brazz Brothers på Dalane Korpsfestival, så vil jo uansett RUK bli utrolig mye bedre.

Men!!!:
Hvilken premieidiot er det som i en slik situasjon velger å la ansvarsfølelsen ta overhånd?
Jeg.
Hvem trur dere valgte å gå på Dalane Korpsfestival, når de fleste kjenningene hans tok til vettet og enten ikke gikk, eller valgte RUK?
Jeg.
Hvor dum er du hvis du velger noe du egentlig misliker? Bare fordi du føler at du har et ansvar ovenfor noen rundt deg, som du vet ville greie seg nogenlunde uten deg?
Akkurat så dum som jeg er.

Ja da. Jeg forstår det ikke selv engang. Jeg fant altså ut at mitt ansvar som eldstemann i korpset gikk foran det å møte gamle kjente jeg ikke har sett på evigheter, og det å spille i et vannvittig bra korps denne helgen.
Syke syke mann.

Sammen med Thea Sofie, Asbjørn, Signe Marie (the conductor. Se bildet under), og flere, skal jeg nok overleve, men jeg ser ikke lyst på det.
Jeg har imidlertid grei å ifinne meg med min skjebne, og har i den anledning funnet frem til noen lyspunkt:

Lørdag 21.10
Kl.13:00-14:00 Mat
Kl.16:00 Alle obligatoriske aktiviteter ferdig for dagen. Home sweet home, here I come!
Søndag 22.10
Kl.13:00-14:00 Mat
Kl.16:00-17:00 Mat, les kaker (og fukt, men drit i det).
Kl.19:00 Konsert ferdig.

Kom gjerne på konserten. Den starter kl.17:00.
Ha en god helg, og send en tanke til oss på Dalane Korpsfestival.

7 kommentarer:

Martin sa...

Ska prøva å vær saklig... Nei, klare d ikje.. HAHAHAHAHA MORSOMT!

Arthur Bull Cowie sa...

Takker og bukker. Men hva var morsomt, bloggen, eller Signe Marie i all sin prakt?
:P

Kristian Slettebø sa...

Jeg for min del vil si at baade Signe Marie og det faktum at du skal paa Dalane Korpsfestival er morsomt!! =P Jeg var saa heldig(i den forstand at vi fikk en utmerket tre retters middag av Thor) at jeg var i Juniorkorpsets styre i fjor, og jeg var i en viss grad med paa aa planlegge din gledelige helg, og jeg protesterte ikke paa noe i visshet om at jeg ville sitte trygg her, uten noen form for ansvarsfolelse=D

Arthur Bull Cowie sa...

Onde, onde menneske Krisitian... Men det ble overlevelig. Hjemmom en tur før jeg drar på pokerkveld.

Anonym sa...

Græli dårlig at du ikkje valgte RUK! :P Best at du stille sterkt neste gang..

Arthur Bull Cowie sa...

Jeg skal stille så sterkt jeg bare kan Maria. Av alle de ting det går an å bekymre seg over, er akkurat det ikke en av dem. Men ingen helt kan la glede overstyre når pliktene kaller...

ASakseid sa...

For dårlig. Kom deg på RUK mens du fremdeles er ung og sprek!