mandag, september 25, 2006

Der var franskinnleveringen over, endelig kan jeg slappe av. Resten er det ikke så farlig med. Det får jeg stresse med imorgen.
Jo da det er mandag kveld, og jeg har sittet med lekeser hele dagen. Egentlig burde jeg vært på korpsøvelse med Egersund Musikkorps, som er det ærverdige janisjarkorpset for borgerlige voksne. Ja, også alle andre som spiller et instrument som passer inn. Men helst borgerlige. Og meg, selv om jeg er ung. Jeg er jo borgerlig (og hvis ikke, så hadde jeg likevel dratt derfra som en).

Arthur Per http://arthurcowie.blogspot.com says:
avant: før
au début:I begynnelsen, i starten
d'abord: i starten, til å begynne med

ensuite: etterpå, neste
enfin: til slutt, aller sist
Sånn, greit det Morten?


Eh, beklager. Er ikke eneste med franskinnlevering.
Men uansett, grunnen til at jeg nå ikke har vært på korps, er lekser. For det blir mye av akkurat det der etter hvert, og da må mandagen i hovedsak gå med til matte, fysikk, kjemi, norsk, fransk osv. Det er prisen en betaler for å bli realist. Det er verd det, men det er kjedelig til tider. Så kjedelig har det vært idag, at jeg måttet ty til enkle, men forholdsvis effektive midler for å holde meg oppegående. Først og fremst har det vært snop. Jeg burde sikkert ha tatt kaffe eller noe sånt, men nå drikker jeg ikke kaffe ("Don't drink coffe, I take tea my dear." Englisman in New York, av Sting), heller ikke noe sånt. Dermed ble det det. Og det funka. Litt redd at lakrisen skal virke negativt ut etter hvert (lakris har den samme effekten som svikser. Sier ikke mer). Men det får jeg tidsnok vite.
Men det var ikke nok. Her måtte det rett musikk til óg. Billy Joel og Big Bang ble kveldens redning. Skulle gjerne hørt Tom Waits eller Thomas Dybdahl, men her var det om å gjøre å holde seg våken. Det funka, eller, jeg fikk gjort det viktigste.

Men nå begynner effekten av sukkeret å gå ut av kroppen, og jeg må legge meg. Skal ha en dag imorgen óg, med fransk, fysikk og matte. Ja, ja. Og jeg gjør det frivillig. Ja, ja. Jeg er gal, bedre blir det ikke av at jeg synes det er helt greit.

Post scriptum:
AC/DC er altfor rolig. Hvem skulle trudd det?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Prioriteringer er leit.
ellers så er jeg enig i at bigbang fungere supert når det gjelder å holde humøret oppe. ellers så har jeg prøvd med bla. tool og wolfmother men da blir jeg bare sittan og tromme istedet! :/

Arthur Bull Cowie sa...

Ja. Men det er vel bare å venne seg til det, prioriteringer altså. That's life.

Ikke humøret. Vel det óg, men her var det i hovedsak det å holde MEG oppe. Ble rett og slett søvnig av de tingene jeg drev med.

Tool, Wolfmother. Skal sjekke det ut. Mye melankolsk for tida. Må liksom det, delvis på grunn eget humør, delvis på grunn av bandet.

Anonym sa...

...humøret i poste over var vel egentlig ment som motet.. men ok =)

wolfmother kan sammenlignes med led zeppelin så da har du energi, og vil nok ikke føle at du blir søvnig!

Arthur Bull Cowie sa...

Hmm... Skal se etter det, men akkurat nuh er kontanter mangelvarige, ettersom jeg har vært litt på storshopping i Sting, Police, Tom Waits og Thomas Dybdahl.

Pål Rake sa...

Billy Joel!