mandag, april 09, 2007

Peru og Bolivia - Etterord

Sting. Ikke sting som i vondt-i-siden-fordi-jeg-trener-sting. Sting som Gordon Sumner. Jeg har ikke hørt Sting siden min kjære iPod plutselig ikke ville samarbeide på veien fra Cuzco til Puno (Synn, men løste et stort problem for meg: Jeg hadde lenge lurt på hvor jeg skulle finne til til å lade iPoden). Eller, ikke helt sant. Jeg så "The Emperors New Groove" på flyturen hjem fra Lima. Sting synger når rulleteksten kommer. Jeg har skjelden gledet meg slik over rulletekstmusikk.

Men nå kan jeg altså nyte all den musikken som jeg har vært frarøvet så lenge. Og det er ikke det eneste jeg kan glede meg over. Jeg kan glede meg over å få akkurat de samme kjedelige greiene på maten hver morgen (og dermed ingen stekte egg). Jeg kan glede meg over at jeg nå er en liten SMS unna mine kjære venner. Det er flott. Men akkurat her og nå er det jeg gleder meg mest over (utenom musikken) det faktum at jeg kan kaste dopapiret direkte i toalettet. I Peru og Bolivia var det standard med en liten søppelbøtte ved siden til akkurat det formålet. Ikke min kopp med te, kan du si.

Som dere sikkert har skjønt. Jeg er hjemme. Egentlig skulle denne bloggen kortfattet si noe om min tur, fra ørken til jungel, fra kyst til 4500 meters høyde. Det tar energi, mer energi enn ønsket. Jeg vil ikke det. Kos dere heller med bildene (som bare er plasser utover posten. Ingen kronologi eller sammenheng med teksten). Jeg kan bare si at det var en fantastisk ferie.

9 kommentarer:

Kristian Slettebø sa...

Eg vil au t Peru!

Kristian Slettebø sa...

Se paa den fantastiske datoen eg kommentere paa forresten=D

Arthur Bull Cowie sa...

Ja, du skal grautlers. Lykke til med Peru-tur. Veit at Det Norske Misjonselskap (eller noe sånt) har en stasjon et sted (jeg tror det heter Aquintas) på kysten der, så det er bare å få kallet...

Anonym sa...

Peru ser spennenes ut.
Den som kunja rest runt i væla, den hadde vøri grådi' hældi'. !!
Non får hygge seg mæ å komma seg opp i dom norske fjella i stella..

Når musikken svikter er det leit; min lik å svikte når je akkurat har forlatt garsplassen heme og skar væra borte ei hel hælj, og iPod'n sku mer enn gjenne vøri lævanes!

Å mæ å si no om å lenge tur'n varte?

Arthur Bull Cowie sa...

Ikke like lett å forst totnsk, men prøver...
Vi drog 23. mars og var tibake 9. april.

Anonym sa...

jeg vender tilbake til bokmål.. har bare hatt en trang for å plante litt 'ækte totning' rundt om på veven i det siste.. hehe

23. -9. det er jo faktisk en ganske lang tur det... !!

Kristian Slettebø sa...

Gratulera me dagen lillegutt=D Naa e du faktisk 18 hos meg au, aa ikkje bare i norge;)

Anonym sa...

ojoj!! bursdag?
GRATULERER med dagen da!!! :D

Arthur Bull Cowie sa...

Takker, takker.