mandag, april 16, 2007

I kjøleskapet står det øl!

Jeg har gjort det som enhver mann/gutt må gjøre så fort han har fylt atten. Ettersom det var fagdag i norsk slutta jeg tidlig og sykla hjemover. Men jeg stoppa litt før jeg endelig var hjemme. Det var på lokalbutikken det måtte skje. Jeg gikk inn og styrer mot der hvor ølet står. Velger meg en sixpack Rogalandspils fra Berentsen. Går mot kassen, klar for sterk mostand, fra for eksempel en eller annen 16-17-åring som sier "Hei! Er du gammel nok?", eller ei kassadama som spør "Kan jeg få se legitimasjonen?". Saken er bare den, at hadde kassadama spurt idag, så hadde jeg svart: "Jo da. Her er den, vil du se flere?". Det gjorde hun altså ikke. Ganske fornøyd med det. Men det trenger ikke ha noe med at jeg så så voksen ut, selv med altfor tynt skjegg og en liten bart. Det kan ha noe med at jeg kom lenge før skoleelever normalt er på butikken, og det at det var en mandag, så ingen ungdom går vel og kjøper drikke før til helga (og da ikke bare én sixpack 0.33 L). Så hva skal jeg med ølet? Jeg skal øve til fysikkprøve sammen med en kamerat, og fant ut at jeg skulle kjøpe noe til det formålet. Og vet du hvorfor jeg har valgt å gjøre dette? Så enkelt og greit som fordi jeg kan. Trenger ikke bedre grunn enn det.

7 kommentarer:

Martin sa...

Show me the moustache! Show me the moustache!

Arthur Bull Cowie sa...

He, he. Er det det som står i bloggen som gjør at du spør, eller har det gått gjetord om det like til Lundehaugen? Det hadde forresten vært litt dumt uten litt skjegg på haka.

Kristian Slettebø sa...

HAHA!!!! Eg he ikje hatt meg den gleden av aa handla "voksen vare" nei.. Men eg faar vel fylla kvoten min me roeyg aa det dar motte ver naa eg sga heim;)

Men det du nevnde i forrie post, me visa kort, saa he faktisk eg hatt det i 10 maana naa=D
Men det me bil-fjortis sammenhengen he jo forsvonne litt me Eiegubben.. Det va jo det saa va den kule plassen=P

Nyd live vidare som 18!
Ses om 5 uge!!!

Kristian Slettebø sa...

Bra bilde paa bankkorte forresten=P aa den sladden va smart;) tumbs up=D

X sa...

En anna soleklar fordel med å være 18: Man kommer inn på konserter. Å, det blir fint å få den friheten!

Anonym sa...

jeg undres... er du kanskje av de få prosentene av befolkningen(født etter 1970) som fremdeles skriver løkkeskrift? Der så nesten slik ut på det bankkortet! : )

Arthur Bull Cowie sa...

Kristian, bil-tøsene er der enda. Tro meg. Til glede for min estetiske sans er de ikke lenger rett i synet, men de finnes ganske så mange steder. Takk for det med bildet. Personlig synes jeg det minner mer om en militaristisk lesbe, men ok. Og sladd var en selvfølge.
Blir forresten bra å se gutten igjen. Sees.

Faktisk er det akkurat det med konserter som er den viktigste og aller største fordelen, Karen Therese. Med unntak av bilsertivikat og stemmerett, selvsagt.

Og Snøfnugg, jeg takker for komplimentet. Men i motsetningen til deg selv, samt min søster og de fleste andre øybuer, så skriver jeg stygg stavskrift. Jeg skulle gjerne ha skrevet løkkeskrift, siden det ser mye bedre ut. Men jeg tviler egentlig sterkt på at noe kunne reddet min alt annet enn kaligrafiske håndskrift.