mandag, mars 05, 2007

Dalane Mållag

Eg såg gjennom dagens Dalane Tidende, og kom over at det nå er eit offisielt Dalane Mållag. Eg kan ikkje seie kor lykkeleg eg er for nynorsken si skuld. Endeleg har han fått sine eigne riddarar midt i navlen til verda! Tre modige, trauste Bjerkreimbuer stod trykt i fargar og proklamerte si elskhug til norsk slik han eigentleg skal vere. Her, mellom bakkar og berg ut med havet, skal mållaget fenge si heim. Ja, nå er det berre å sette seg tilbake i raukvilevipparen sin, ta seg eit elskhugsstaur og se kva som vil skje.

Ber om årsak, vil eg. Eg kan ikkje avslutte slik ein blogg utan å skrive litt om mitt eige forhold til nynorsken. Det er ein poetisk målform, og kling så bra at eg har brukt ho fleire gonger. Zuludikt er eit prov på det. Grunnen til at eg skriv bokmål, er at eg ikkje er stø nok i nynorsken, og at det høyrest betre ut med mi «dialekt». Eg snakkar nemleg ei rar blanding av egersunsk og bokmål, og dermed fall det meg naturleg å skrive bokmål. Slik er det berre.


Fordi Dalane Mållag er blitt stifta, vil eg lage ei historie på nynorsk her på bloggen min. Eg ber nokon frå Dalane Mållag sjekke eventuelle språkfeil, og fortelje det til meg straks. Men eg kjem ikkje til å gå med på at eg skal skrive like mykje nynorsk som bokmål. Her er det inga kvotering. Eg skriv det målet eg sjølv vil. Bare så det er sagt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bowlingkula og Homo-truls som du kaller ham er nynorskens forkjempere! De har Guri Berthe i ryggen! (Og hun har en elefant i magen?)

Arthur Bull Cowie sa...

Fy da Tore! Slikt snakk skal vi ikke ha på en min blogg! Burde vel egentlig ha sletta den, men det får holde med en advarsel. Men godt spørsmål...

Matias sa...

Guri Berthe kan i alle fall ikke kalles en nynorskforkjemper, hun har gitt knefall for urbane krefter på Dalane vgs som har tvunget henne til å gi slipp på språket hun lærte på skolen! Hun skriver jo bokmål på tavla og på overhode, men mailer på nynorsk for ikke å miste all identitet. Men noen forkjemper, nei da!
Og Arthur...ang egen nynorsk får vi vel si: Godt kjempa! og la det bli med det!

Arthur Bull Cowie sa...

Vi er visst litt uenige i det der, Matias. Jeg kjøper den med at hun skriver bokmål (jeg husker ærlig talt ikke), men hun er den person som slår hardest ned på alle form for anti-nynorsktendenser. Jeg har sett hennes ganske klare linje både mot Ellen Tharaldsen og Alf Magnus Stålesen.

Ja, jeg skriver ikke god nok nynorsk, jeg har såpass god selvinnsikt. Men det er ihvertfall verd en firer, og merk, jeg satt ikke en time med ordbok da jeg skrev bloggen. Men jeg kan fremdeles forbedre posten, så gi gjerne tilbakemelding om hvilke endringer du helst ville sett.

PS:
"Noen" og "noe" kan brukes. Jeg fikk klar beskjed av Guri Berthe om at det både passa best med dialekten min, og gjorde at jeg unngikk å være inkonsekvens.

Matias sa...

Hehe, jeg tulla bare med dine nynorskkunnskaper. Min påstand er at ingen på Dalane vgs, som ikke har hatt nynorsk fra barneskolen, kan, med bakgrunn i den opplæringen vi får på ungdomsskole og videregående, forvente å kunne skrive nynorsk bra. Det er en skandale noen burde ta tak i!

Arthur Bull Cowie sa...

Hmmm. Ja. Det stemmer det. Nynorskundervisningen har ikke akkurat ført til de beste resultater, og den har vært mangelfull.

Nå er jeg av den tro at to nesten identiske skriftspråk er unødvendig, uten at det dermed sier noe om hvilket jeg helst ville ha valgt selv (bare fordi jeg skriver bokmål, betyr ikke at jeg hadde gått for det). Men når vi først har to, så må vi lære begge skikkelig.

Anonym sa...

La nynorsken smelte sakte som isen på nordpolen....